22 jan. 2009

Upp och ner.

Wiie! Hämtade precis in posten, och min sötnos har nu kommit. Och - SATT SOM EN SMÄCK! Härligt, ett beskymmer mindre att tänka på. Bilden gör den självklart inte rätta, mycket snyggare på.
Allt känns väldigt upp och ner nu, alltså, inte uppochned, utan upp - och sen ner. Humöret pendlar ordentligt, jag har saker att vara riktigt glad för just nu, men samtidgt ligger Robins samtal med chefen nästan vecka och gror. Inte blev det bättre heller av att Robin blev sjuk idag, ont i halsen och skall vara hemma imorgon också. Nästa vecka är ju hans utvärdering, och jag orkar absolut inte med en vända till mer arbetlöshet och ångest.
Då tar jag livet av mig, det är jag säker på.



En annan sak på positivt-listan, är att jag idag klarat av halva min kurs. Roligt att sitta och sträckplugga, i alla fall när det är saker som man förstår sig på och har ett intresse av. Så idag har jag lämnat in två fullständiga inlämningsuppgifter, plus skrivit min närvarolista. Känns skönt, nu kan jag koppla av skolan ett par dagar innan det är dags igen.

Igår fick jag ett ryck (igen) och städade hela garderoben. Behövligt. Två fulla sopsäckar med skit, mestadels robin's skit, åkte ut och skall slängas. Ut med alla korgar, dammsugit och tokat av. Sorterat bland smink och hårprodukter och rivit bland handväskor. Dags för vårkläder! Jag längtar efter romantiska skjortor, ballerina och stora solisar. Har en del jag behöver komplettera med, bland annat behöver jag köpa ett par lite ljusare jeans. Och mina favoritsolglasögon satte sig ju Robin på förra sommaren, så det blir väl till att handla nya. Och det som är så svårt =/

Middagen ikväll är avblåst, dels är ju Robin sjuk och dels fanns det ingen ork från min sida med matlagning och gäster när jag suttit en hel dag framför datorn.

Istället skall jag och Alex ta en öl och en pizza i all stillsamhet. Blir nog bra det med, skall börja göra mig i ordning för det snart tänkte jag. Helt plötsligt hittar jag ju i garderoben.

Inga kommentarer: