9 jan. 2009

I ryssmössornas komplicerade värld.

Fest ikväll hos Sandra, men temat "After-ski". Najs.

Klädsel:

# Ljusrosa långkalsonger
# Svart "långkalsongströja" i märket "Craft". (Sandra sa att det blev pluspoäng för det här, jag hoppas på något fint pris)
# Benvita benvärmare
# Baby Milo hood, rosa.
# Några fula raggsockar.
# Skidglasögon

Sedan står jag lite i valet och kvalet att sminka ansiktet mörkbrunt och smörja Idominsalva runt ögon och mun. Hade vart kul, men kanske inte hela kvällen. Vi får se.

Annars? Jodå. Det rullar på. Läget med skola och så vidare ser ut som förjande.
Kommer jobba kvar på Bukärrsgården men plugga samtidigt, men då kan jag bara öppna en kurs i taget. Med andra ord kommer det gå oändligt mycket segare, men det går i alla fall. Jag får tänka så.

I början av veckan hade jag riktig panik över att jag inte hade något jobb den här veckan. Lugnade ner mig lite, och la mig tillgänglig 24/7, och tänkte att jag kanske skulle få någon tid i alla fall. Om inget annat skulle jag kanske kunna gå brevid på B3/Älvan. Sedan lugnade jag ner mig lite ytterligare, och tänkte att det kanske skulle vara skönt med en vecka utan jobb, var ju senast i sommras jag var ledig så länge. Då var jag faktiskt borta 1,5 vecka, i sträck. Jag skulle kunna gå hemma och pyssla, promenera, träna och rida lite.
Och vad händer. Nu i skrivande stund har jag jobbat mer än vad jag skulle gjort om jag hade haft min ordenarie rad denna veckan. Och då har jag ändå inte jobbat dom nio timmarna jag skall jobba på söndag. Så kan det gå.

Robin jobbar hela dagen idag, och jag går bara hemma. Igår var jag förbi min mamma och pappa, och vet ni vad jag hittade intryckt i garderoben i hallen? Min lillasysters pälsmössa som jag varit så avundsjuk på så länge. Konfronterade syster, som bara stirrade förvånat på mig. "Men min hänger ju ute hos mig??!" (hon bor i ett separat hus på tomten). Total förvirraing. Mamma: "Men den som ligger i garderoben är ju din Julia...?" "VAAAAAA???"
Jag har hur länge som helst velat ha en pälsmössa, och i denna totala självömkan glömt av att jag lånat en av en gammal klasskompis för FN-rollspelet i 3:an. (Anna om du läser detta, DU FÅR INTE TILLBAKA DEN. INTE.)

Så nu har jag en hög ryssmössa, äntligen. :)

(Samtal mellan två systrar)

- Vad är det för päls i din mössa? (äldre syster)

- Silverräv. (yngre syster)

- Vad är det i din mössa? (yngre söster)

- Fuck it. Bisamråtta. (äldre syster)



Ikväll kommer Sopi hit och svingar en bägare med mig innan färden mot Huset på Berget påbörjas. Gott. Jag har saknat öl, long time no see.

Sälen ja! Jag saknar dig med. Blir det kanske vecka 6? Kanske. Känns skönt att kunna åka upp när man vill, hur ofta man vill. Mina Sälenresor går sällan på mer än ett par tusenlappar, och då har jag vart slösaktig i afterski'n.




xxx luutra

Inga kommentarer: