6 jan. 2009

Trettondagarna -.-

Jag & Robin har varot lediga två dagar tillsammans nu, härligt. Igår var jag inne i skolan en sväng, och sedan var vi och handlade mat till kvälllen. Sandra, Carro och Martin var över och åt lammsadel med jordärtskocks- och potatisgratäng. Lika gott som vanligt. ^^ Vi drack lite vin till, och spelade "på 5 sekunder" efter, och åt halloncheesecake i glas. Mysigt, men sent. Sov ända till halv 11 idag.

Är på väg till Tim nu, men jag skall bara mocka och göra maten, är inte på humlr för att rida just nu. Hon som äger Tim ringde och ville att jag skulle fortsätta ha Tim även efter januari, gratis. Vet inte riktigt, jag får tänka på det. Har både dåligt med tid och ork, och än så länge vet jag fortfarande inte hur det blir med jobb och skola och allt. Idag skall jag i alla fall sätta igång med datorkunskapen, Robin skall installera Officepaketet -07, oh God poor me. Jag HATAR -07'an. Den är VÄRDELÖS.

Ikväll blir det "Pasta med grönt och varm fetaost".

4 port.

pumpafrön, rostade och utan skal
500 gram färsk broccoli
fiberpasta
1 grön spansk peppar
200 gram fetaost
1 avokado
citron, skal och saft
nymalen svartpeppar



Jag har fortfarande inte kommit helt över min plötsliga "äckelfobi" gentemot pasta, men är det riktigt mörk och al dente-kokt, så går det bra.
Feta slibbriga pastarätter med grädde är det värsta jag vet, det vänder sig i magen när jag ser det.
Där emot är jag inne i en avokadoperiod just nu, det är det bästa jag vet. Mosad med vitlök, chili och citron på mackan, rå med några räkor och nötter, eller i ALL mat. Underbart.

Imorgon skall jag ringa det där hemska samtalet till lönekontoret. Ush.

You'r the only one

Well I saw you with your hands above your head
Spinning around, trying not to look down
But you did, and you fell, hard on the ground
Then you stumbled around for a good ten minutes
And I said I'd never seen anyone look so dumb before
And you laughed and said I still know how to turn you on though

You're the only one who
Drags me kicking and screaming through fast dreams
You're the only one who
Knows exactly what I mean

And I probably forgot to tell you this
Like that time when I forgot to tell you about the scar
Remember how uncomfortable that made you feel?
See you're not what I expected
But you're the only one who knows how to handle me
And you're such a great kisser and I know that you agree



You're the only one who
Drags me kicking and screaming through fast dreams
You're the only one who
Knows exactly what I mean

I hope you can forgive me for that time
When I put my hand between your legs
And said it was small
Cuz its really not at all
I guess there's just a part of me that likes to bring you down
Just to keep you around
Cuz the day that you realize how amazing you are
You're gonna leave me

You're the only one who
Holds my hair back when I'm drunk and get sick
You're the only one who
Knows exactly what I mean

You're the only one who
Drags me kicking and screaming through fast dreams
You're the only one who
Knows exactly what I mean

Inga kommentarer: