17 maj 2009

Did you know? Really?

Så var denna veckan över, och en ny tar vid om exakt 2 timmar och 36 minuter. Nästa vecka jobbar jag bara tre dagar, tis - tors. Känns stabilt, även om jag har tusen andra saker att göra.
Bland annat skall jag boka tid för synundersökning, har nämligen i dagarna äntligen fått mitt körkortstillstånd. Wiie :) Så nu i sommar skall jag börja övningsköra med Robin, antar att jag ser fram emot det mer än vad han gör, haha... Han är mest orolig att jag skall köra sönder bilen, tror nästan jag skall slira loss på kopplingen på pin kiv... :)

Sedan skall jag sätta igång med religionen på tisdag, så då blir det heldag med plugg och Red Bull framför datorn. Hade planer på att i alla fall ta mig i genom hälften av inlämningsuppgift 1, dom är ordentligt mastiga dom där. Får ta hjälp av mamma om det krisar.

Dessutom skall jag till labb och lämna prover, boka tid för sköldkörtelprover och massa annat krimskrams. Men jag gillar när det är full rulle. När det är strukturerat rull rulle, det vill säga.
Jo, dessutom skall jag börja kolla efter en ciao, för när jag är gräsänka i sommar och sitter här i mitt hushålle vill jag kunna ta mig. Hittills när Robin varit arbetslös har han varit min "James", men glansdagarna är nu över. Så en ciao kommer nog blir bra. Jag ser det framför mig, vippig kjol och stora solisar, härligt! Kanske skall jag även införskaffa mig en ordentlig locktång, som pricken övet i:t.

Annars då? Jo, för all del. Dagarna går, även om det många gånger känns som jag mest står och stampar. I väntan på att Robin på allvar skall komma igång med sitt elektriker-yrke, har jag av naturliga orsaker hamnat lite i skymm undan. Om nu en sådan som jag kan göra det, men jag gillar tanken så låt mig hållas ;) Medans Robin hattar omkring mellan sina tjänster kan jag i alla fall roa mig med att läsa upp betygen, även om jag hade velat göra det i tredubbel hastighet. 100 poäng på ett halvår, modå... It's not enough, baby.

Jag är i alla fall mätt och belåten, har blivit serverad fiskgratäng med räkor när jag kom hem, och nu sitter jag och rundar av kalaset med lite citronyoghurt. Kvällen skall spenderas i min soffa, min älskade fina mjuka soffa, och sedan blir det inget annat än raka vägen i säng. Har jag tur blir jag omstoppad och får en kyss på pannan, älskade.

xxx - cherrylanes L.

Inga kommentarer: