8 maj 2009

Stolar & Bord

Fredag morgon, och jag sitter i vanlig ordning med kaffekoppen och mystofflorna på :) Detta är den stooora fördelen med att jobba kväll, helt underbart med långa sovmornar' med Robin, i alla fall nu när han går hemma och drar :) Härligt att inte behöva ställa klockan, bara få vakna upp och rulla över till Robins sida, nosa honom i nacken och fundera över 1) om klockan är före eller efter 9, och 2) om man skall ha ägg eller inte till frukost-teet.

Helgen kommer att bli väldigt passiv. På söndag skall jag jobba, har bytt med Sara så hon skall få jobba igen ett tillfälle för mig senare. Men det är helt ok, vädret är ändå skit så jag kan lika gärna vara ledig en dag en fin helg istället.

Robin håller här hemma på med väggen där tv'n hänger. Han har tagit ner tapeten, spacklat och nu skall det bara slipas och väggen skall målas vit. Sedan har Robin köpt massa "el-prylar", kablar och lister, och jag tror, att resultaet skall bli nada sladdar. Men jag är inte säker, jag har inte vågat fråga.
Om nu väggen skall bli så fin, och alla sladdar skall försvinna, så ville jag ha ett nytt datorbord till Robin. I ren panik köpte vi ett hemskt i "ljus björk" på Jysk när vi bodde i Gröninge, en ren nödlösning med andra ord. Bordet har hängt med, och Robin har inte sagt ett ord. I jakt på ett nytt skrivbord och tillhörande stol till mig själv, sprang jag på detta imorse.
Ringde, och imorgon skall jag och Robin upp till mörkaste Kinna och titta på det lilla skrivbordet som just nu bor på en loppis. Jag skall pruta lite, och hoppas vi får det med oss hem :)

Min egna jakt på skrivbord får läggas lite på is, har inte direkt pengar för det just nu. Men jag har en precis bild i huvudet, och om jag inte hittar det på någon auktion eller begagnat på nätet, så kommer jag kanske slå till på det som min lillasyster köpte från ellos.se, sry sis... ;)
Men jag är inte hundra, vi får se. Jag vill helst ha ett gammalt, och priset för det från ellos var hissnande, allt som allt skulle frakt, bord och stol gå på 3100 :S Hjelp. Men snyggt.



Efter våra äventyr i Mark's skogar skall vi bara hem och ta det lugnt, det blir en riktig svenssonkväll med tacos och Robinson. Haha...

xxx luutra

Inga kommentarer: