29 maj 2009

My baby leaves me in the dawn

Det känns så konstigt alltihop. Robin har gått här hemma och drällt sedan i slutet av februari, och nu är ju jag van vid att ha honom här hemma, pysslandes och fixandes. Det sista brevet från Ringhals kom i brevlådan igår, med de sista detaljerna. Exakt om hur boendet kommer se ut (hotell på flotte), regler ang mat, träning, ledighet osv. Eller ja. Ledighet och ledighet, ingen ledighet. Samtidigt som jag är överlycklig för att han fått jobb, dessutom med bra möjligheter för övertid osv, känns det hela lite tomt. Han har flera helgpass utöver sina veckoturer, och det känns redan så ensamt... Jobbigt kommer det nog bli dom helgerna han är ledig, men inte jag. Jag vet om att det är massor av människor som har det såhär, men jag kan ändå inte låta bli att gnälla lite, bortskämd med Robin-tid som jag är. Han finns ju alltid här hemma! Han börjar på tisdag i alla fall, och nu har vi lördag och måndag tillsammans, jag jobbar 7-21.00 på söndag. Säkert tycker du jag är gnällig, men jag är inte van vid att min honey "takes the moringtrain". Bäst för honom att detta resulterar i massa pengisar så jag får massa klänningar.

Annars är allt bra här hemma, sitter och pluggar för tillfället och Robin är iväg och handlar lite för fredagsmiddag. Det blir "Frasiga laxkakor med sweet chili och äggnudlar" Mums. Glass och jordgubbar till efterätt, jag tröttnar aldrig! :) Idag har jag också varit på synundersökning för mitt körkortstillstånd, och det var bad, riktigt baaaad... ;) Måste fixa nya glasögon.
Ikväll blir det bara mys och någon film, vill verkligen ta till vara på dagarna nu innan han åker. Jag är riktigt glad att vi åkte till orust en natt tillsammans innan, och när vi väl ses i sommar får vi se till att hitta på grejer och ha roligt.

Love u baby, luutra.

Inga kommentarer: