12 maj 2009

Moringhunt.

Lugn och fin men ändå med hjärtklappning. Eller hjordgubbar som min sommarhoney skrev på lappen. En hjord gubbar.

Idag jobbar jag kvällen med Pongsi, och ute skiner den fina solen, och inne seeegar klockan på väggen. Ikväll går jag på ledighet, två hela dagar uppsurrad i flaggstången! Jag skall kartlägga hela min värld, ända från Krokaviken över på andra sidan. För jag antar att det är det som är min värld, i 23 långa år med några korta pauser i vätskekontrollen. Solen bränner i pannan och repet i ryggen stramar. Kisar mot solen och tänker. På dig, såklart.

Imorgon skall klänningen strykas. "Jag har alltid pengar - för oförutsedda utgifter", som han sa. Blålila med ett skimmer av Vila, som en midsommarnattsdröm. Hårda ord och nitar - smekningar och fräknar i morgondagg.

Du saknas mig alltid - även om du finns där.

xxx - luutra

Inga kommentarer: