2 maj 2012

Grythyttan.

Min absoluta favorit när det kommer till utemöbler är från vackra Grythyttan Stålmöbler. Tidslösa och helt fantastiska att sitta i, med det rätta "gunget" som de säger. Stolarna skall vara A2 och bordet A9. Men. Jag har tyvärr inte tjugotusen att lägga på utemöbler, inte i detta livet i alla fall. Så jag fick torka tårarna och börja leta efter substitut. På Rusta hittade jag detta som med fyra stolar och ett bord skulle gå loss på betydligt mer harmlösa 4200 kronor. Allt är gjort i odlad acacia med underrede i pulverlackerat stål, så vi kan anta att det faktiskt är ganska bra kvalitét på grejerna. Nu skall jag och Robin bara skramla fram fyra tusenlappar och två hundralappar i den här månaden, så kan vi släpa fram grillen och bjuda över vänner. Serien från Rusta heter Furuvik och finns i oljad trä och i målad vit. Den stora frågan är ju då; vad väljer man...? (Bilderna överst är såklart de äkta från Grythyttan)


Inga kommentarer: