28 maj 2012

Ny numret.

Det nya numret av Allt om Mat damp ner i lådan idag och jag blev överlycklig; sillspecial! Det bästa jag vet! På en sida var det exempel på burkar och porslin till sillfesten och jag ville såklart ha allt. Snart skall jag och Robinson till IKEA och då tänkte jag hitta de små glasskålarna på fat till vänster, jättefina! Snapsglasen från Svenskt tenn går ju inte av för hackor de heller... På den andra bilden finns en helt fantastisk sillbytta, vet någon var den kommer ifrån? Ser mycket retro ut. Jag hade kunnat dö för den, såklart... Bild nummer tre och fyra föreställer två rätter jag tänkte ge mig på till sommaren, den första föreställer en sill signerad Myllymäki med det härliga namnet Sötsyrlig pressgurkesill med späda dillkvistar och nymald svartpeppar. Kycklingen är en vardagsrätt som visar hur strålande resultatet blir med jordgubbar i maten, det här är en Het jordgubbssallad med grillade kycklingspett. Perfekta sommarlunchen.

Robin somm precis som jag älskar sill och tillbehör, och dessutom är mycket förtjust i snapsglas och små burkar, kommer tjuta av glädje när han kommer hem och ser det nya numret. Gissar att det blir en kväll i soffan, ivrigt bläddrandes. Ni som inte prenumererar och gillar sill och sommarmat; spring och köp i närmaste butik!



Inga kommentarer: