6 maj 2012

Måndag morgon.

Gäsp. Nyligen vaknat efter en natt med oroliga drömmar, men trots det måste jag säga att jag sovit bra. Knepigt. Jag drömde att Robin och jag skildes, jag hade "hittat en ny". Vaknade med sorg-smärta i magen och famlade efter Robin bredvid mig. Mardrömmar är det värsta jag vet, jag drömmer ofta om att människor i min närhet försvinner. Dör eller lämnar. Ush, otrevligt. Vid sidan av att någon i min familj skulle råka ut för en olycka eller bli allvarligt sjuk är en skilsmässa det absolut värsta scenariot i min värld. Tur att det bara var en dröm.

Idag tänkte jag sitta hemma och plugga. Vid sidan av en fysisk föremålsanalys som skall göras så ser mitt kontor ut som helsike och behöver städas. Massor av pappershögar som behöver sorteras. Matplanera måste jag göra det också. Måndagsgöromål, med andra ord. Nu skall jag koka mig en kopp kaffe och ringa min älskling och säga att han är det bästa jag vet. Hörs senare.


Inga kommentarer: