26 jan. 2011

Evergreen.

Godmorgon! Härligt utvilad och faktiskt ganska sugen på att sätta mig och läsa efter gårdagens skolk. Fick en hel del annat gjord, betalade räkningar och ringde viktiga samtal. Trodde jag skulle få lite svar i min röriga tillvaro men det mesta är "put on hold", på något sätt. Men det ger sig säkert.
Bland annat så vill jag vara på en annan avdelning än min ordinarie nu i sommar när jag skall jobba, men eftersom jag är tjänstledig för studier så fick jag veta att jag är skyldig att arbeta utanför terminerna. Alltså måste jag få en separat tjänstledighet över sommaren, om jag vill vara någon annanstans. Låter rimligt, men jag kan inte direkt se varför jag inte skulle få det beviljat. Vi får se vad muntergöken har att säga om detta nästa vecka.

Robin har åkt till jobbet, han är inte hemma för än klockan 8 ikväll. Han skulle jobba flera 12-timmars pass dern här veckan. Det blir matlagning by my own, jag tror jag skall göra en indisk currygryta med kyckling och sockerärtor. Bra matlåde-mat.

Dags att börja plock ihop sig och inta soffan tillsammans med böckerna. Frukosten får hänga med upp.

Inga kommentarer: