11 jan. 2011

Upp som en sol...

... och ner som en pannkaka. Livet på en pinne!

För att göra en lång historia kort så var jag mycket nöjd med mig själv igår när jag skickade in min hemtenta. Mindre nöjd lite senare, när jag pratat med läraren och hon bad mig "gör om, gör rätt". I princip i alla fall. I panik satte jag mig och skrev igår kväll, jag skall läsa igenom det nu igen för att se om det ens är något jag kan lämna ifrån mig. We'll see. Förmodligen får jag fila lite och se vad jag kan lägga till och ta bort, det börjar bli farligt långt nu. Pust.

Näsrta roliga sak. Mina blusar som jag var så nöjd med - en lång tråd har släppt i den ena. Måste in till Kungsbacka för att se om jag får byta, den var på rea och jag har inget kvitto kvar. Yippie! Utöver det måste jag köpa en DVD till farmor och en eltandborste till mig själv, en julklapp från Stefans mamma och pappa, Kalle och Margareta. Tandis tyckte det skulle vara ett bra köp för min del, och jag skall inte vara den som är den. Det får bli en sådan.

Alltså, dagen i punktform:

* Bli klar med hemtentan och skicka in.
* Kungsbacka och handla DVD, byta tröjor och köpa tandborste.
* Hem till mamma och pappa och hämta pjäxor, ryggsäck, handskar, nycklar och mobilt bredband.
* Prata med Nils om katten och föra över pengar.


Oj vad mycket, dags att säta igång! Än så länge har jag bara kommit ur duschen och svept två treo!

Inga kommentarer: