18 jan. 2011

The smallest one.

Sitter och funderar. På lite allt möjligt faktiskt. Varför jag inte ha sovit bort hela dagen, som jag faktiskt borde ha gjort (med vissa undantag som pappersfixande osv). Vad jag skall ha på mig för kläder imorgon. Vilken färg jag borde måla naglarna i. Hur kallt det är ute. Om Robin kommer ha lust att försöka skrubba gåtöljen med ättika när han kommer hem.
Om jag skall koka couscous till mina lammjärpar eller om jag skall äta dem som de är. Om vi kommer kunna boka Berlin nästa vecka. Och lite annat smått och gott.

Robin skulle vara på hemvägen snart tror jag, så jag har passat på att sätta färsen. när han kommer hem skall jag bara peka på diskberget och på spisen, han får agera husfru idag. Jag gör det inte.

Har suttit vid datorn ett tag och lurat på var mina nya föreläsningssalar ligger. Det är lite lurigt det där, jag har aldrig varit i området med tack Gud för Google maps och Street View. Jag har egentligen fortfarande ingen aning om var det ligger, men jag vet i alla fall hur jag skall gå. Alltid något. Det blir promenix från Kapellplatsen, så imorgon drar vi på fotriktiga skor utan klackar!

Bild) Maj månad. Värme. Hotell Eggerts balkong. Vino. Mys.

Inga kommentarer: