17 jan. 2011

Pink spring.

Host host. Min snälla mamma var precis här med lite vårkänsla att sätta i en vas, lite värkmedicin och något att stoppa i magen för sjuklingar - risifrutti.
Ute är det nästan barmark, är det kanske det absolut första vi ser av våren kanske? Man vet ju aldrig. 17 januari och snön smälter, det är i alla fall ett faktum. Sedan om det kommer mer eller inte vet man ju aldrig. Vad vi där emot vet är att jag och min R skall möta våren i Berlin i år, över en weekend i maj. Förhoppningsvis kommer vi kunna boka om en vecka, vi kikar på det fortfarande.



Här hemma går det långsamt - härligt långsamt. Slappar-dagar där man kan göra som man vill är de absolut bästa. På bänken står en pannkakssmet och drar sig, med smak av apelsin. Brevid ligger lite lax och tinar. Där har vi min lunch.

Senare idag tänkte jag vara duktig och sätta mig och rensa skrivbordslådorna. Där ligger hur mycket skit som helt, på tiden att ta tag i allt och rensa. Där kan jag avsätta ett par timmar med en gång, det finns väl inget som man kan fastna i som när man sitter och bläddrar i gammal saker och papper?

Inga kommentarer: