29 jan. 2011

Krimskrams.

Oj vad jag vill slänga in handduken nu. Sova!

Sitter på jobbet. Lugnt och ingenting händer. För visso ett ganska bra tecken, på ett äldreboende. Alltså att det är lugnt. Äh, ni förstår vad jag menar. Ikväll skall jag laga en ny soppa, Röd tomat- och linssoppa med smetana och permesan. Nyttigt så det förslår. Inte för att det spelar någon roll, jag verkar inte gå upp i vikt nu för tiden. Med det har jag inte sagt att jag inte skulle kunna gå ner några kilon, men jag går inte upp i alla fall, utan stannar på den här lite "lönnfeta" nivån. Haha. Nej, jag skall inte vara så kritisk. Oftast tycker jag om mig själv. Oftast i alla fall. Summa sumarum, jag äter mina grönsaker och jag promenerar med ett gympass då och då och lite mindre majonäs på det, och kanske skulle jag kunna gå ner de där 5-6 kilona jag drömmer om. Bli lite fit. Men problemet är att jag är för lat, och dessutom tycker för mycket om majonäs. Suck. Beach 2019 kanske?

Alltså. Sluta jobba. Äta soppa. Läsa kompendiet. Titta på film. Gosh, vilken crazy lördagskväll tanten skall ha!

Inga kommentarer: