22 jan. 2011

Översittare.

Ledig lördag som har varit lite avig lördag. Trots matlagning, soffliggande, läsande och motionerande så mår jag inte bra. Plus det faktum att jag sov 12 timmar inatt - konstigt? vad är det för fel på mig? Huvudet hänger inte med, jag mår illa och känner mig kort sagt sliten, avdankad och förbrukad. Inte gör det bättre av att jag har en fullsmockad vecka med långa föreläsningar och övrigt lot's to do. Bu för livet ibland. Jag tror jag behöver lite vår nu. Lite sol och lite färg på benen. Lite klänningar och lite bra musik. Trött på vintern och trött på livet. Jaja. Man kan inte alltid vara på topp. Inte ens oftast.

Som sagt, massor att plyssla med nästa vecka. Framför allt är det massor av samtal som skall ringas och beslut som skall tas. Jag skall ta upp dopet igen, ringa om sommarjobbet, ringa om övningskörandet och posta massa brev. Träffa studievägledaren. Plöja 300 sidor oförståerlig litteratur och handla kompendium. Hänga i stan och plugga så ögonen blöder. Promenera. Äta nyttigt. Lämna prover. Pust!

Tur för mig att det står en chokladmousse med hallon i kylen och stelnar. Ikväll blir det teriakylax med rödbetssallad till middag. Nyttigt så det förslår. (Chokladmousse inehåller nämligen inga kalorier, för er som nu trödde det...)

Inga kommentarer: