26 sep. 2012

A couple of grams.

Det har ju hänt en hel del i mitt liv de senaste veckorna och jag börjar känns hur humöret och orken är tillbaka. Jag sover inte mer än sex-sju timmar per natt, somanr lätt och vaknar utvilad och sugen på ny dag. Det här var en riktigt bra förändring. Humörshöjningen kunde inte komma mer lägligt, för nästa vecka är det tentaperiod och stenhårt plugg inför salstentan 8 oktober. Jag är riktigt nervös för första gången jag skriver tenta, sociologi är inte "mitt" ämne och alla termer som organisation, institution, struktur och samhälle förvirrar mig. Tyngre begreppsapparat har jag aldrig störr på tror jag, men slipper jag fokuser på begreppen och bara analysera och teoretisera så klarar jag mig bra. Tyvärr verkar inte det räcka den här gången ;)

Nåväl. Torsdag morgon och jag skall snart in till KTB för att träffa basgruppen igen inför fredagens seminarium. Det är mycket skola som gäller just nu. Lunch med Ida vid 12, 1, och sedan är det eftermiddagsplugg på Peddan som står på agendan innan det är dags att dra sig till gymmet tillsammans med Robin innan vi skall laga fried rice med räkor ikväll. Det var den torsdagen. Dags för kaffe. Puss på er.




Inga kommentarer: