12 nov. 2008

Dansande får and such.

Sitter här på morgonkvisten med en kopp kaffe och min kalender, och försöker planera dom närmast veckorna så gott det går. Pratade nyss med djursjukhuset i Högsbo, Curry och Dixie skall in på totalrenovering den 2:e december. Jag åker in på morgonen och lämnar så hämtar Robin upp efter jobbet, eftersom Dixie skall kastreras. Skönt att få det gjort.

Idag skall jag till stallet och rida Tim, mysigt. Det känns himla skönt att han står i ett riktigt stall nu, känns struligt med lösdrift. Även om det självklart aldrig är roligt att mocka... ;) Idag funderar jag i alla fall på att rida barbacka, måste ju ta tillfället i akt nu när man har en klotrund nordsvensk med världens vinterpäls! Kan ju inte bli mysigare!

Har ni tänkt på att det snart är advent förresten? Gud vad tiden springer iväg, det är helt galet! Känns som det inte alls var länge sedan det var det förra gången :) I veckan skall jag börja plocka bland mina adventsljussakar och se om dom funkar, och kanske lite senare köpa ett par hyacinter. Min älskade Robin är ju bara för gullig, en dag när jag kom hem från jobbet hade han släpat ner alla mina 20 perlagonier (som jag själv tänkt att klippa ner och ställa i förrådet), och tagig ut dom på utsidan, och planterat om dom! :P Haha, han är ju bara för söt. Renast och klippt till dom hade han också gjort, så lagom till jul kommer jag väl har storblommande ljusrosa perlagonier trängandes med julstjärnorna i fönstrerna. Det kommer ju också vara en syn...
Apprå på jul, så var jag, mamma, pappa, Amanda, Sophia, Van och Robin ute och åt lite välkommen-hem-middag för Sophia. Butikerna inne i stan kan ju självklart inte bärga sig, utan flera av dom har seriöst faktiskt redan börjat julpynta, och då menar jag inte lite! Haha, och detta var ju ändå i början av november... I alla fall, så sprang vi förbi ett skyltfönster där dom hade klätt en gran i vitt, och i granen hängde det dansande porslinsfår, kanske 10-15 cm höga... Haha, jag bara stod där och glodde, och har nu bestämt mig. Får jag inte dom dansande porslinsfåren att ha i granen i år, tänker inte jag fira någon jul. That's it.

xxx, luutra

Inga kommentarer: