17 nov. 2008

En fjärils vingslag - jobbiga avslut i livet

Idag har jag varit inne i stan och haft avslut med min terapeut. Mycket jobbigare än vad jag trodde att det skulle bli. Under nästan hela det året jag har gått hos henne har hon då och då dragit upp den här dagen, jag antar att hon har velat ha min egna analys av hur jag känner kring det. Jag har viftat bort det (för att jag tyckt det varit jobbigt?) och skrattat åt henne. Nej, inte kommer jag tycka det blir jobbigt! Nu får du väl ändå ge dig ;) Livet förändras, människor kommer och går - så är det bara!
Kul då att jag satt och lipade idag. Jag får jobba mer på min håra image, tror jag. Eller kanske bara inse att detta året har betytt mer än vad jag velat kännas vid. Jag har nog växt och utvecklats mer än vad jag själv trott, eller vill erkänna.



Ibland när jag tänker på det, är jag nästan glad att allt det där hände, hur konstigt det än låter. Hade inte bara allt eskalerat annars? Hade inte något ännu hemskare hänt? Eller ännu värre, inget alls hade hänt?
Kanske var det det jag behövde, ett uppvaknade. Tur för mig att jag hade vänner och familj omkring mig när det uppvaknandet kom, dom har jag mycket att tacka för.

Har varit och fikat med Liv idag också. Haga är så mysigt när det börjar dra ihop sig till jul! Jag skall nog ta med mig Robin i helge och strosa runt ett tag, kanske ta ett glas rött på något mysigt hak, det vimlar ju av dom.

Imorgon kommer Alexandra och Mikaela förbi, här skall planeras!

xxx, luutra

1 kommentar:

Amanda Glimstedt sa...

Finaste. Jag är väldigt stolt - det ska du veta.