22 nov. 2008

The worlds a better place when it’s upside down

Strålande sol, ledig och LÖRDAG. Helt fantastiskt, det är en ekvation jag inte lyckats få ihop på månader. Nu fattas det ju bara att man skulle bada i pengar, men jag får väl nöja mig med de tre ovanstående faktorerna. Funderar starkt på en promenix hem till mamma och pappa och ta en kopp kaffe, för att sedan utgå där i från.
Robin är i Trollhättan och jobbar extra. Sur som ättika i morse, men nån gång måste man ju lära sig att bara för att ens kollegor begår misstag och beter sig, så berättigar inte det en själv att bete sig lika dant. Fnys.
Som lite plåster på såren så tänkte jag laga något med lamm ikväll, vet dock bara inte vad. Skall sätta mig och googla runt på mina matsmultronställen.

Nästa vecka göra-lista:

- Ringa och skicka efter betygen
- Bestämma vilka kurser jag skall läsa i vår
- Boka tid på Kompetenscentrum
- Prata med SheShape om betalning och få kvitto att lämna till admin på Bukärr.
- Tisdag APT-möte
- Onsdag brandutbildning
- Torsdag heldag på Särö Hus planeringsdag, middag på kvällen
- Fredag handledning
- Bestämma vilken klänning jag skall köpa från asos.com och beställa den tillsammans med Mikaela & Alexandra.
- Träna måndag och onsdag
- Hinna med att jobba 5 pass
- Ridag Tim lördag, kvällsfodra.
- Ta livet av mig.

Lammburgare med rostade grönsaker och getoströr
Ingredienser 4 stycken

400 g lammfärs
1 msk färsk rosmarin, hackad
1 st vitlöksklyfta, pressad
1 st citron, rivet skal från
1 st litet ägg
1 tsk salt
1 krm svartpeppar

Fetaoströra med rosmarin:
Färsk rosmarin
Fetaost
Citron
1 dl grekisk youghurt (10%)
nymald svartpeppar

Till servering:
1 st zucchini
1 st röd paprika
1 st rödlök
1 msk olivolja
2 tsk rosmarin, färsk
sallad, spenat
ciabattabröd

Inga kommentarer: