20 nov. 2008

Tidsfördriv

Beskriv din stil med 3 ord? Feminin, preppy och stilfull

Vilka är dina stilikoner? Har väl kanske ingen egentlig förebild, men jag gillar Sarah Jessica Parkers fantasifullhe. Båda systrarna Olsen har ofta fantastisk klänningar, och jag gillar även Keira Knightley.

Vad innebär mode för dig? Allt! Kläder är bland det bästa som finns, och allt där om kring. En härlig outfit får dig alltid att känna dig lite bättre, lite säkrare och MYCKET vackrare.

Vilka är dina favoritaffärer, butiker? Topshop, MQ och HM för basic.

Shoppar du second hand? Eftersom jag inte hittat några bra second hand-butiker, så nej. Jag har handlat några skärp och väskor, men inte så mycket mer.

Vad är din favorit i höst? Klänningen, alla gånger. Precis som i sommras, våras, vintras... ;)

Dyraste respektive billigaste i garderoben? Åhhh, svårt... Kankse min Petité Rabbit-klänning? Den gick på 2000 i runda slängar. Men så hade jag sparat också. Billigaste? Haha, förmodligen något baslinne från HM eller liknande.

Favoritaccessoarer? Sjalar och stora halsband. Nu i höst är självklart stickade strumpr en favvis.

Kommer du kunna shoppa lika mycket om 10 år? Förhoppningsvis mer.

Brukar du tröstshoppa? Nja, ibland kanske. När jag shoppar jag jag det helst välklätt, själv och organiserat. Det blir bäst då. (alltså inte med en gnälliug sambo på släptåg med skoskav och trötta ben)

Högklackat eller lågklackat? Eftersom jag är 155 lång (max), så kan jag stolt säga - HÖGA SÅKLART!

Vilken är din drömväska? Nån klassisk Chanelväska i svart och guld, eller en påsmodell från Fendi. Eller kanske Marc Jacobs?

Vilket blir ditt nästa köp? Åh... Jag har massa grejer jag bara måååste ha ;) Ett par t-shirt-klänningar som bas, ytterligare ett par bruna stövlar och sedan måste jag ju ha en advensklänning till middagen.

Vad vill du jobba med i framtiden? Arbeta med ekonomi och administration.

Favoritplagg just nu? Någon av mina höstklänningar.

Inga kommentarer: