17 mars 2009

Excel och visdomständer kommer bli min dödsdom.

Igår var pappa har och hjälpte mig med Excel-arbetet. Vi kom långt, men stöp på diagramen som mest kan likas vid egyptiska hyroglyfer. Jag skall ta mig an det sista idag, med lite hjälp från kalkyl-Sopi.

Jag är ledig idag, och måste säga att det känns snudd på meningslöst. Ingen är hemma, bara jag i min ensamhet, så jag kan inte direkt hitta på något. Solen skiner från en molnfri himmel där ute, vilket bara får mig mer deppig.

Idag har jag hunnit med att lyssna på ett avsinitt Pang Prego, dricka två koppar kaffe och diskat. That's it. ^^ Resten av dagen skall gå åt till resten av skolarbetet (tjaaaaaaaaat...), tvätta & vika tvätt, samt titta på "Allrakäraste (ja, ett ord) syster" i rent nostalgisyfte.
Men det där sista har jag inte helst bestämt mig för, ofta skall man låta sådant vara. Man fortstör bara sina barndomsminnen, och sen blir livet aldrig sig likt igen.

Mina visdomständer fortsätter bråka. Eller ja, det är egentligen inte tänderna i sig som är problemet, utan att min lilla mun inte verkade vara anpassad för ytterligare fyra gaddar. Summan av kardemumman är i alla fall den att mitt "kindskinn" hela tiden hamnar i kläm :( Alltså ligger det alltid skinn mellan mina två vänstra visdomständer, och det gör ont att ständigt tugga på kinderna. Min teori just nu är i alla fall att tänderna fortfarande inte kommit ut helt, och att jag skall vänta ett tag till innan går bokar tid hos utsugar-tandis. Jag gillar inte tandläkaren, han tar mina pengisar. Det andra alternativet är att jag går till en plastikkirurg som får skala bort lite hud inne i munnen, det skulle säkert sluta på samma kostnad som att gå till tandläkaren.

kiss n' hugs, luutra

Inga kommentarer: