16 mars 2009

Ny vecka - nya utmaningar >.< Fuck it.

Måndagmorgon. Typ. Klockan är visserligen kvart över 12, men jag är ledig. Robin var i kontakt med sin a-kassa, som bara sa att dom hade lagt hans ärende på hög. Volvo och Saab går före. Suck. Han är väl lika arbetslös som någon annan? Med andra ord, inga pengar än så länge. Jävla skitsystem. Här har jag duktigt suttit och betalat in 155 kronor i månaden, jag vet inte hur länge, och vad får man? En bordläggning! Mina planer på att starta ett eget land blir bara mer och mer lockande.

Igår var det årets första officiella vår-dag. Anna har varit hos mig i helgen (på laaaandet), vi har myst och tittat på Melodifestivalen (fel låt vann, som vanligt). Och promenerat! En timma i lördags, och 1 och en halv timma igår! Härligt i solen! Eftermiddagen och kvällen tillbringades på jobbet, jag fick mycket gjort och var nöjd när jag gick därifrån. Nu närmar sig 31 mars med stormsteg, då jag får veta hur det blir med mitt vikariat. Jag hoppas på ett positivt besked, orkar faktiskt inte med mer strul med jobb. Det räcker och blir över med Robins ständiga hattande mellan arbetsplatser, lama löften och fackmöten.

Ikväll kommer pappa och skall hjälpa mig med min sista skoluppgift för kursen. Den skall in ikväll, och jag har suttit med Robin och gjort grunden. jag har absolut inga problem med datorprogrammet, men när det kommer till det matematiska... Jag vet helt enkelt inte vad jag skall räkna med vad! Det är bara att inse, jag får adrig något nobelpris i matematik. Om det nu hade funnits något sådant. För det gör det väl inte?

Idag skall Robin på anställningsinterjuv på Ringhals för ett kort men intensivt jobb i sommar där nere med att byta ut en kärnreaktor. Låter farligt, enligt mig. Men om han får det, tjänar han 7500 kronor, i veckan. Efter skatt. 7400 x 4 veckor är 30.000 kronor. 30.000 x 3 månader är 90.000 kronor. Förstår ni vad det innebär?
Min vana trogen skriver jag långa shoppinglistor och planerar för ett liv i lyx och flärd. Jag skall säga upp mig och istället tillbringa dagarna med osund shopping. Sedan skall vi dra oss tillbaka och köpa ett hus i södra Frankrike, kanske kommer vi till Sverige och hälsar på under sommaren.

Nu kallar tvätt och dammsugning. Jag borde också ge katterna ett bad, men fortsätter nog dra på det. Sist undrade dom om jag ramlat i en rosenbuske.

Kärlek.

Inga kommentarer: