13 mars 2009

Fre.em

Är på jobbet och har gått på mitt pass, skall jobba fredagkväll och hela helgen :) Dagen har hittills varit hur tråkig som helst, gått mellan datorn och TV'n mestadels. Jag hatar verkligen att vara ensam hemma, framför allt på dagarna när det inte finns något att hitta på.
Imorgon blir det som sagt jobb på dagen, och sedan går ju Shlager-jippot på kvällen. Håller nog på Måns Zelmerlöv, jag tycker faktiskt låten är rikigt bra. (viiiisk..)
Imorgon eftermiddag skall Robin hjälpa mig med den sista inlämningsuppgiften, sitter och funderar på vad för kurs jag skall välja här näst. Lutar åt historia B.

När vårat nya schema är lagt här på jobbet och jag i slutet av mars får redan på hur det går med mitt vikariat, skall jag sätta mig ner och titta på vilka utbildningar jag har att välja mellan i höst. Om tiden ändå kunde gå snabbare!

Robin jobbar vidare på sin praktik, för att få ihop sina timmar. just nu känns det hela lite struligt, han har sökt a-kassan för att få reda på hur det blir om han tar lön för dessa två veckor, utan resultat. Jobbigt...
Önskar så hett att denna cirkus vore över, men jag får väl ha is i magen. Jag tycker bara det är så himla jobbigt att aldrig veta.
Inkomsterna i mars kommer väl bli sådär, med tanke på att Robin bara får a-kassa och jag dessutom var sjuk i en vecka förra månaden. Som tur är har vi inga större räkningar i mars/april, både Robin's och mitt csn-lån betalade jag förra månaden, bilskatten, och dessutom kommer vår hyra vara 2000 kr lägre pga. att Robin betalade massa elprylar när han drog om elen hemma, som våran hyresvärd skall betala. Kanske blir inte april så smärtsam som jag innan trodde.

xxx.

Inga kommentarer: