12 mars 2009

Meeehhh....

Vad är det här nu då? Dumma, dumma, DUMMA Sverige! :(



Idag har jag varit ledig, varit inne en sväng i kungsbacka och träffat Emelie i hennes nya lägenhet. Grattis gumman :) Sedan tog jag bussen tillbaks till Särö (jag hade glömt hur mysigt det är att åka kollektiv när det snöar), och träffade Carro för en latte och grov fralla på Kakhuset.
Blir så himla irriterad. Står i kön och skall precis betala, latten och den färskpressade juicen är upphälld, och frallan ligger på ett fat. Hela tiden har jag stått med kortet i handen. Tjejen i kassan tittar på mig.
"Jaaaaassååå, du hade tänkt att betala med kort du, men det går inte ser du, apparaten är trasig. Du får gå och ta ut pengar."
Dryg blick från expediten. Både hon och jag vänder oss mot den stora glasrutan. Snön vräker ner, värre än på Frosmofjället. Min blick, och strax där på hennes, faller ner på mina skor.


Hånleende från expediten. "Din mat kan stå kvar här på disken."

xxx, luutra

Inga kommentarer: