5 mars 2009

I'm still standing for hope and glory

Det har varit tre hektiska dagar på jobbet, det är för tillfället mycket känslor som river i mig. Tur att man har sina kloka kollegor i alla väder. Ibland så slår det mig vilket tungt jobb vi faktiskt har, och då menar jag varken stressen, underbemanningen eller den bitvis fysiskt tunga delen, utan att vara en del av människor som många gånger mår väldigt dåligt och kämpar med en sjukdom som faktiskt kommer ta deras liv. Det är alltid jobbigt att mista någon, även om det svider värre ibland än annars.

(Jag tänker på dig nu.)

Igår var jag och Robin och hjälpte min stora lillasyster med att flytta. Finfin lägenhet hade hon och Vanisen fått i alla fall. På vägen var vi på IKEA, och inte kunde väl jag hindra mig själv från att shoppa upp pengar vi inte hade råd att lägga på på trevliga saker :) Tur att man är för klok för kreditkort.

Resultatet:


IKEA's omtalade lampa "Knappa", söt som synden!


Två nya kuddfodral i olika material, rosa och svart. Överkastet inhandlat i Indien. Två nya sängbordslampor som jag vet inte syns på bilden.


En av mig ihopkomponerad lampa. (Jag veeeeet att skärmen sitter snett)

Men det absolut bästa av allt ihop: MIN NYA FINA UNDERBARA SNYGGA GLASHÄLLSSPIS FRÅN ELEKTROLUXE. DIE MOTHERFUCKER!!



Efter att nu jobbat hela dagen, fällt en tår och pysslat tills fötterna blöder här hemma, tänker jag unna mig själv ett glas rött och något salt att tugga på. Just nu skulle nog vinägerchipsen sitta bra, en av mina nya laster trots att jag inte gillar chips vanligtvis. Men dom är ju så goda ;)

Inga kommentarer: