21 mars 2009

Very yours truly

Är man gammal när man sover middag? Robin ligger och sover middag just nu. Eller ja, mer sover på maten. För ett par dagar sedan upptäckte jag ett par gråa (riktigt silvergråa!) hårsrån vid hans vänstra tinning, och även om han aldrig skulle erkänna det, så tycker han mina korsord är lite småroliga.

Jag skriver tyst på tangenterna, så att han inte skall vakna.


Robin går och lägger sig vid nio på vardagkvällarna, och han släcker lampan senast en timma därefter. Filmer pratar han sönder. Nu för tiden hör jag inte ens hans ständiga gafflande där i bakgrunden, jag är så van vid det. Jag har blivit expert på att stänga av.
I höstas planterade Robin om mina fina pelargonier, min ny fin jord. Klippte där det behövdes. Och inte hade jag bett om det.

xxx - luutra

Inga kommentarer: