27 aug. 2011

Att hänga på väggen.

Jag är på ramjakt och har redan hittat två fina, men jag skall ha 4. När ramarna är hittade och införskaffade skall jag gå till Copyshop i Kungsbacka och be dem skriva ut följande snygga bilder så jag kan rama in och ha dem på väggen i köket. Det kommer bli så grymt.

1) Den legendariska planschen ritad av A.Engström, "Kräftor kräva dessa drycker". Bilden användes av nej-sidan i folkomröstningen om spritförbudet. Varför? För att den är så himla läcker och har en fantastisk historisk anknytning.
2) Tore Wretman. Varför? För att Tore är Sveriges största matikon.
3) Den sista måltiden av da Vinci. Varför? För att det helt enkelt inte finns en mer fantastisk målning som dessutom har en matanknytning.
4) Den amerikanska flaggan. Varför? För att det amerikanska köket är en av mina absoluta favoriter med sin otroliga variation och spännvidd. Good bless America!







Inga kommentarer: