22 aug. 2011

I wanna buy you something.

Har matplanerat, skjussat in några potatisar i ugnen och försökt vakna till liv. Det går bara inte, så nu kör jag på soffan istället. Jag skall ringa och be Robin köpa med sig lite vaniljglass hem, jag har nyponsoppa i skåpet och känner mig liten och ynklig. Jag behöver tröstäta!
Men en sak känns ändå bra, och det var att Robin ringde efter anställningsintervjun och sa att det hade gått jättebra. Killen som intervjuade hade sagt att det hela kändes mycket bra och att han skulle höra av sig i nästa vecka. Nu håller vi tummarna!

Till mina små salviapotäter i ugnen skall jag ta rester från igår - Robins fina hemgjorda korvar. Jag låg ju tvyärr och sov hela eftermiddagen igår så jag var inte med när de små rackarna kom till världen, men idag har jag bläddrat i mina jultidningar och tittat ett utmärkt recept på korv som jag tänkte laga i december: Lammkorv med lingon och svartpeppar. Det gillas va'..?! Mmm, så gott!

Inga kommentarer: