17 aug. 2011

Karljohanssoppa med grillad serranobruchetta.

Den här veckan har jag blivit strängt åthutad ch tillsagd att hålla mig ifrån köket, maten, burkarna och planeringen. Det var Robin som ville göra det den här veckan och därför har det inte kommit upp någon matplanering, av den simpla orsaken att jag nte har någon aning om vad det faktiskt blir till middag. Men istället kan jag ju lägga upp recepten i efterhand, tänkte jag.

Den här soppan serverades i förrgår och är ett recept ur en av mina favvo-kokböcker, "Husmanskost", en receptsamlig från Allt om Mat. Robin hade varit duktig och plockat egen svamp och soppan blev jättegod. Smörgåsen till skall man inte hoppa över, den blir pricken över i! Bilden tog jag ur boken, mobilen var död när det var middagsdags. Bilderna är självklart klickbara!




Inga kommentarer: