27 aug. 2011

Firre x2.

I sommar har vi ätit mycket fisk. Det har mest varit makrill och strömming, men också en del lax och torsk. Den senaste veckans matplanering innebär 4 fisk, och idag skall jag slå mig på att laga sufflén. Spännande, det är något jag aldrig gjort. (Mmm, nu blev jag hungrig, fisksufflé med skirat smör, färskpotatis och de sista sommarprimörerna - mumma!)
Här kommer två fisk vi lagat den sista tiden!

1) SOS. Detta föräter jag mig på under sommarmånaderna. Men det är ju nästan det bästa som finns! SOS betyder kort och gott sill, ost och snaps. Och sådant kan ju inte bli fel, eller hur?
2) Parmesanpanerad strömming med hemgjord remoulade. Åh, ni hör ju...! Den här gången blev jag också så himla nöjd med mina firrar, helt perfekt frasiga. Strömming FTW.





Inga kommentarer: