17 aug. 2011

Nattliga bekymmer.

Gosh, vilken värdelös natt. Först klockan 2 släpar jag mig från datorn till sängen och när jag väl ligger där är jag för mörkrädd för att somna. För att komma till sängen hoppar jag tresteg från sovrumsdörren till sängen (det kan ligga mördare/spöken under sängen och greppa tag om ens fötter), och sedan ligger jag i två timmat och stirrar ut mot vardagsrummet efter skuggor och annat hemskt som rör sig.
Inte blir det bättre av att katten ligger och tvättar sig och då och då stelnar till och stirrar ut i mörkret åt samma håll som jag. Så ligger hon i 30 sekunder, helt paralyserad, innan hon fortsätter tvätta sig. "Lägg av med det där, kattkräk", piper jag under täcket varje gång hon får för sig att hon fått syn på något.
Puh. Nu är klockan 8 och jag har vaknat. För inte fick jag sovmorgon för det inte. Ush, det skall bli skönt när Robin kommer hem i eftermiddag...
Nu skall jag koka lite té och hoppa in i duschen.

Inga kommentarer: