6 apr. 2009

Cryin´ in the river

Sitter inlindad i mitt fortfarande sömnvarma duntäcke och njuter av tanken att jag idag kan göra vad jag vill. Nästan i alla fall.
Det finns några små måsten som måste skjutas in, som utgörs av disk, betala ett par räkningar och ett par samtal till arbetsgivare och akassor. Sedan är det bra. Kaffet kokar där nere och lyssnar på "The king".

Nu på förmiddagen kommer det nog bli en sväng till jobbet, bästa tiden att gymma. Ibland är jag där helt själv faktiskt! Mitt mål med träningen på gymmet är just nu att få upp konditionen så pass att jag skall kunna börja springa med Robin i sommar. Han är mycket uthålligare än mig och springer i ett betydligt högre tempo. Då skall jag löpa ett par fina långa löparbyxor och en löpjacka. Jag har fått en liten I-pod av pappa också som jag hade tänkt att ha på gymmet, men hittills har Robin hunnit lägga beslag på den varje gång han är ute och springer.

Det där med löpningen kommer väl vara det som jag och Robin kommer hinna med att göra tillsammans i sommar, Robin har nämligen fått svar från Ringhals, och han börjar där vecka 25, och är lovad jobb minst till vecka 36. Dessutom har han skickat in intresse om att börja tidigare, det fanns visst möjlighet till detta med. Och med min femte semesterlösa sommar på Buskärr, så lär vi inte se varandra så0där överdrivet mycket :) Men det gör inte så mycket, vi kommer tjäna en del pengar och kan lägga undan för en resa till Italien eller Grekland i höst, kanske i september.

Våren börjar komma igång på riktigt, och jag har börjat se över min garderob för våruppdateringar. Nu i vår och vinter har jag varit väldigt inne på kjolar, så det kommer nog fyllas på med en hel del sådana. Nya skor behöver jag också, och massa annat smått och gott. Just nu kommer det inte finnas utrymme för detta i budgeten, men där emot i maj :)

Vårkläder att köpa:


# Ett par fina kjolar
# Några nya tunikor och vårklänningar
# Ljusa slitna jeans-leggins
# Ett par partypumps, ett par höga och ett par låga gladiatorsandler
# 2 bodies, en utan är och en med
# Leggins fr. Ålhéns med dragkedjor
# Ett par stora bruna solglasögon, och ett par svarta pilot.

Gårdagsen outfit:



Vårklänning från HM, ett riktigt fynd för 98 spänn. Skall läggas upp.
Lammullskofta från Bennetton.
Chockrosa strumpor från HM.
Brunt flätat skinn-skärp från Mango.
Vita seglarskor från HM, till allt!

Igår på min lediga dag passade jag på att köpa lite nya vårblommor, panséer, tasetter och påskliljor. Nu är det fint både på utsidan och inne i köket!
Idag kommer mamma förbi här ikväll, med lite papper från skatteverket. Vi skall passa på att fika lite också :)

xxx luutra

Inga kommentarer: