9 apr. 2009

Lyckan att kunna inspirera

Idag frågade en kollega om jag hade något bra recept på lammstek, och visst hade jag det. Passade på att ta med en av mina kokböcker ur serien "Smaker från hela världen" (tror inte jag nämt dem innan), och vips, så var hon fast. Boken jag tog med var "Svensk vår", och den dräller av goda lammrecept.
Hon kopierade stora delar av boken, blev ännu mer nyfiken när jag söta in, "att det finns flera, fast olika länder".
Imorgon har jag lovat att dels ta med min samling på de 10 böcker jag har hemma, samt hjälpa henne beställa de hon vill ha från adlibris.com.
Sådant här blir man glad av :)

Själv passade jag på att beställa två böcker idag, en ur kokboksserien, Spanien, samt en liten söt bok om kräftkulturen världen över, som heter kort och gott "Kräftor!". Så nu får jag gå här hemma och vänta, jag är inte det minsta tålmodig vare sig det gäller, böcker, kläder, film osv, det är alltid jobbigt att vänta på något roligt!











Köpte som sagt en söt kjol idag, tänkte ha den imorgon om vädret tillåter. Kjolen är mycket hög i midjan och jättefin med brett skärp. Till tänkte jag ha en svart sidenblud med puffärmar, och ett brett nougatbrunt skärp. Skor och strumpbyxor är fortfarande lite oklart, men det lutar åt mina vita seglarskor.



Nu skall jag kolla på säsongsfinalen av "Halv åtta hos mig", skall bli kul, jag stör ihjäl mig på tjejen som skall ha middagen ikväll ;) Kan inte bli bättre.

xxx luutra

Inga kommentarer: