9 apr. 2009

Skirthunt

Sitter på jobbet (ja, med datorn i knät), och äter päron. Idag är det skärtorsdag, och enligt mig börjar påsken idag. Så sent som igår trodde jag att påsken var först nästa vecka. Hoppsan, vilken koll ;)

Igår var jag på gymmet och körde 45 minuter, förhoppningen är att ta en timme idag. Först tänkte jag ta uppvärmning på crosstrainern 20 min, vila och vätska 5 min, sedan styrka 10 minuter, vila 5 minuter och sedan värma av med löpning 10 minuter. Blir nog bra, om jag orkar. Visst låter det som en klyscha, men visst märker jag hur jag orkar mer och mer, för varje pass jag kör.
Nästa steg är att ta tag i det där med maten, jag får bli bättre på att inte stoppa dom där onödiga godbitarna i munnen :) Men visst är det svårt, och inte blev det bättre att Robin hade köpt en förpackning fin parmaskinka och ställt fram på bänken med en ask körsbärstomater. Haha...
Men men, träningen är igång på allvar och nästa vecka fortsätter jag. Förhoppningsvis kan jag köra ett pass söndag morgon också, men jag gillar inte att gymma med massa andra, så därför är vardagar dagtid bäst för mig. I nio fall av tio är jag helt själv, hur härligt som helst :)

Måndag (annandag påsk): Jobb 7.00-14.00
Träna 14.00-15.00

Tisdag: Jobb 7.00-15.15
Träna 14.00-15.00
Mamma 51 år!

Onsdag: Jobb 15.00-21.00

Torsdag: Middag för systrar
(Inko-möte 14.00)

Fredag: Träna på morgonen

Lördag: Jobb 13.00-21.15

Söndag: Jobb 7.00-16.00

Påskhelgen skall annars spenderas så lugnt så möjligt, imorgon eftermiddag skall jag som sagt in till stan med Mikaela och ta ett glas vin. Påskafton vet jag inte riktigt, men det ligger en lammstek hemma i frysen som förmodligen skall förtäras. Har hittat ett recept på ”Gremolatamarinerad lammstek på grönsaksbädd”, vilket jag tyckte lät spännande. Och gott ;)

Hittade förresten en snygg koola anna-kjol på rea idag, halva priset och jag fick pröjsa 300 spänn. Vit vippkjol med grafiska svarta blommor på, jättesnygg. Skall ha den imorgon tänkte jag. Laddar upp bild senare.

Nä, nu kallar jobbet, rasten är snart slut. Det får bli en snabb kopp kaffe i solen innan jag går in :)

xxx, luutra

Inga kommentarer: