22 apr. 2009

Grace

Äntligen har min mobil slutat bråka med datorn, så jag har kunnat lägga upp lite bilder från telefonen på datorn. Vad ni än gör, köp aldrig en Sony Ericsson g900. Sämre mobil får man leta efter. Dels har dom gjord om konceptet en del, massa bra och smarta grejer man innan tog förgivet är borta, och enbart kassa och onödiga grejer ligger numera i telefonskrället. Dels är min mobil helt eneklt stödr, långsam, hänger sig, och måste bläddra igenom 20 grejer innan man ens kommer in i inkorgen. Så, köp den inte, om ni nu skulle gå sådana tankar.
Idag har jag plockat ut en telefon till en kollega, som sedan tidigare varit skyldig mig lite pengar. Inget varken hon eller jag tänkt på, men nu när hon skulle ha sin nya som råkar stå i mitt namn, kom jag på idén att jag skulle få hennes gamla, alltså en likadan som jag själv hade innan jag fick det här åbäket på halsen. Så lite glad är jag ändå. Till saken hör väl bara den att jag förmodligen måste låsa upp den, och inte har någon aning om hur. Googlade lite, och hittade butiker dit man kan skicka in den. Jobbigt, jag vill helt sonika kunna spatsera in i en butik, lämna in den och sedan hämta upp den en timma senare. Låter mycket smidigare, tycker jag. Men, det är ett senare problem.

Anna sov här inatt, vi hade det mysigt igår med lite mat, vin och kortspel. Gjorde en väldigt god pasta som dock inte lämpade sig för att spara, det blev lite över på dagen som jag senare gav mig på på kvällen, och den var fullkomligt vidrig.
Nylagat var det dock väldigt gott! :)

Pasta med varm fetaost och avokado


fullkornspenne
olivolja
lime
grön chili
färsk broccoli
avocado
rostade pumpafrön
fetaost

Koka pasta och lägg i broccolibuketter ca 2 min innan koktiden är klar. Spara ca 1 dl pastavatten och mixa tillsamman med lime, fetaost och finhackad chili.
Häll upp pasta, broccoli och skuren avokado i en skål, häll över såsen och strö över nyrostade pumpakärnor.


Eftersom Hemköp i Kungsbacka suger och bara hade en chilisort (!!), som råkade vara röd, så blev min fetaostsås lite röd, men det skall alltså vara grön chili. :)



Ikväll skall bara jag och Robin ta det lugnt, grilla lite och bara ha det mysigt. Bantningen går vidare bra, men jag fick ta en fusk dag idag, kände jag. Imorgon när det är tillbaka till jobbet blir det gymmet innan jobbet och rask promenad hem från jobbet på kvällen, Robin har börjat springa till jobbet och promenerar med mig hem, riktigt mysigt nu på vårkvällarna!

På lördagförmiddag skall jag ha farmor & Sten samt storasyster på lunch, jag och Robin har varit och handlat lite för detta idag. Det blir eneklt och förberett.

* Mousserande vin och salta blandade nötter.

* Grillad vitlöksmarinerad fläskfilé med mammas franska potatissallad. Italiensk sallad med mozzarella.

* Kaffe & chokladtryffel.


I helgen har jag hört ryktas om 25 grader och strålande sol - och jag är ledig... ^^ Jobbar nu tors kväll och fredag kväll, och sedan blir det till att ta sig in till Japandalen och titta på de blommande körsbärsträden över ett glas vitt. Som jag längtat!

xxx luutra

Inga kommentarer: