1 apr. 2009

Första vårvärmen

Idag och jag och Robin varit ute i solen på picknick :) Härligt. Vi gick ut på udden utanför Malevik, och hade med oss mat och engångsgrill. Stekande varmt där ute, blev tvungen att sitta i linne i flera timmar. Så nu har jag fått lite färg, känner faktiskt hur det bränner lite på överarmarna.

Medhavd mat :D

Marinerade grillspett med tomat och paprika
Italiensk pastasallad på ruccola och kronärtskockshjärta
Tunnbrödssmörgåsar med äggröra med soltorkade tomater (oootroligt gott)



Nu blir det jobba 4 dar i streck, var av lördag 7-21. Och det som skulle bli så fint väder :( Jaja, det får gå, jag är ledig påskhelgen i alla fall, och det känns bra. Skall hitta på något rikigt mysigt med Robin, tänkte göra en påsktårta med choklad och hallon, mer eller mindre den enda desserten Robin gillar.

Åh, btw, jag har ju fått hem mina fyra kokbäcker från Adlibris nu. Böckerna slutar säljas helt och hållet den 20/4, så jag får passa på och lägga en beställning till medans det går. Jag har 4 kvar jag skulle vilja ha, Frankrike, Spanien, Greklan och Ryssland.

Här är de 4 nya jag fick, Indien, Svensk vår (fullproppad med goda recept nu inför ljusare tider, lax, sparris och äggrätter..), Mellanöstern & Sydamerika.



Och här är alla mina älsklingar ;)
(Jag vet, jag är otroligt töntig)



Nu skall jag titta klart på en kass film tillsammans med Robin, The Reader, och sedan skall jag krypa till sängs. Upp tidigt imorgonbitti, jobbar med Carro :) Skall dessutom försöka spendera någon timma på gymmet efter jobbet, känns bra att ha kommit igång med motionen igen. Och igår promenerade jag en timma, duktiga jag!

xxx, luutra

Inga kommentarer: