11 apr. 2009

Påskafton & myys ^^

Påskafton idag, och jag är ledig. Göttans, Igår var jag och Mikaela och tog ett glas inne i stan, vi hamnade på Bishop Arm's uteservering på Avenyn. Solen gassade och jag har bränt högra överarmen ;) Trevligt, men ljudnivån har en tendens att bli extremt hög när jag och Mikaela diskuterar allt ifrån hårkvalitet till cancer. Detta märkte vi när Mikaela tystnade för en kort sekund för att hämta andan, och jag missade att avbryta henne. Det var helt plötsligt dödstyst på uteserveringen och folk tittade (inbillar jag mig i alla fall). Men hallå. Varför går ni ut tillsammans om ni ändå bara skall sitta och glo tyst på varandra?! Sitt hellre hemm då.
Vi satt där ett par timmar, och sedan kom Robin och plockade upp oss. Skönt med skjuts hem. Mikaela som var salongsberusad åkte på födelsedagsmiddag, och jag och Robin åkte hem och tog det lugnt. Kvällen bestod av en kebabrulle och mys framför tv'n. Himla trevlig dag i alla fall. :)






Idag har vi varit och storhandlat mat, och varit hemma hos mamma och fikat. Bilen är tankad och kylen är full, så det känns bra. Tyvärr har monetasen tagit slut nu (min lön med andra ord), men nästan vecka skall Robin få en laptop han beställt, så det skall vi försöka kränga av så fort så möjligt. Hoppas det går vägen.

Idag bli det gremolatamarinerad lammstek, och jordgubbscheesecake till dessert, mumsigt. Så som det ser ut nu blir det passivt ikväll, med chill framför Robinson och god mat. Kanske ett glas vin till middagen, på sin höjd ;) Vill verkligen njta av den här helgen, och jag känner inte för att röja runt i stan tillsammans med kreti och pleti. Det blir så bra här i min fotölj.

xxx Julia

Inga kommentarer: