8 apr. 2009

Exploring OpenOffice

Sitter med min lilla dator och skriver utkast. Konstigt nog är det faktiskt väldigt bekväm att skriva på, trots att den är så himla liten. Det är inte heller någon större skillnad på OpenOffice och Microsoft Office, även om jag nu för tiden vant mig vid att använda 2007-versionen. Är himla glad för den här lilla saken, även om den de senaste månaderna mest använts som ett minne eller extern hårddisk :) Ett annat stort plus med den är ju självklart att man kan sitta nedsjunken framför TV'n med den i knät. En vanlig laptop tycker jag har en tedens att bli alldeles för varm och bökig i knät. Men min syster hade fått en ny i 20års present, och det var en rikigt liten snygging. Vit LG, jag är svag för vita laptop's.

Idag har vi möblerat om lite här hemma. Flyttat på lite hyllor, stolar och småbord. Det blev riktigt bra, ”kontoret” där nere kändes med ens 1 meter bredare.
Dessutom skickade jag ut Robin för att hämta påskris, så nu har vi ett sådant också.

Det där med att gymma lades på is idag, fick för mycket att göra här hemma. Disk, plock osv upptog större delen är förmiddagen. Det får bli imorgon efter jobbet istället, då har jag tid. Nu har jag det alldeles för skönt i min fåtölj ;)

På fredag skall jag och Mikaela ta ett glas inne i stan, det skall bli kul! Länge sen jag var inne i stan med nån tjejkompis och bara chillade på en uteservering, så nu hoppas jag bara på fint väder.
Ute har jag inte varit sedan Robin's 25-års fest, och det är dryga 2 månader sedan. Men det blir lite så, dels är jag inne i en period där jag inte tycker det är sådär jätteskoj att ränna på krogen, och dessutom hör det vintern till mer eller mindre att man isolerar sig och drar filten över öronen.
Men snart är det vår på riktigt! Längtan blir så stark när man får den där första vår-förnimmelsen, ännu starkare än vad den är mitt i vintern. Jag tycker nästan mars, april och i alla fall är lite halvplågsamma, man är ju där men ändå inte. Det är fortfarande lite för kallt för den där snygga jackan, lite för kallt för kvällar i Slottskogen och definitivt för kallt för att bada.

Nästa vecka skall jag slänga in min ansökan till religionen, får inte missa det. Fick hoppa över den förra introduktionen, jobbade då och det blev bökigt att ta ledigt.
Det är dom papperna mamma kommer med ikväll, måste bifoga personbevis med ansökan, och eftersom jag faktiskt på pappret (haha...) inte flyttat hemifrån än så kommer en del av min post fortfarande hem till mamma & pappa, typ bank papper osv.
Det är faktiskt en karamell jag sugit på ett tag nu (3 ½ år närmare bestämt...), och jag skall ta tag i det där. Den dagen jag känner mig riktigt vuxen skall jag göra det. Så tekniskt sett är det faktiskt bara Robin och kattisarna som bor här, och dessutom har mina päron i alla fall en dotter som bor hemma ;)

Ikväll blir det ”Lammgryta från Norrgårde”, det är det sista lammet som går nog. Vi kan eventuellt ha någon stek kvar, men annars är det barskrapat. Skall köpa ett till lamm i höst, jisses vad det tog slut snabbt :( Dumma lamm vara så litet.
Jag tror vi fick det i oktober, och det är bara 6 månader sedan. 19 kilo på ett halvår.
Nä, nästa gång köper vi inget klent lamm, det får nog bli en bagge eller två.

Nu skall jag ringa Sopi och kolla om hon vill ta en kopp kaffe med mig, börjar bli dags att sträcka på benen lite :)

xxx luutra

Inga kommentarer: