19 apr. 2009

Re:check - fattig men glad ändå.

Så snart har även denna helgen gått. Var ledig torsdag och fredag, välbehövt och härligt i solen. På torsdagen hjälpte jag och Robin hans syster flytta en säng på morgonen, och eftermiddagen spenderades i en solstol med en kall Corona.
På fredagen åkte jag in en sväng till stan, Robin skulle in på möte med Ringhals (resan visade sig kosta 2000 spänn med fortkörningsböter, 8 km över tillåten hastighet...), och jag åkte hem till Sophia. Var hemma hos henne en stund, och sedan ner på stan för en depressionsöl i solen för att gnälla av oss. Robin hämtade upp och hem igen, slapp i soffan och lite städ under dagen...

Helgen har spenderats på jobbet, men nu är det "bara" 6 timmar kvar här. Sedan skall jag hem och beundra mina nymålade utemöbler ;)
Sedan vi fått vårat nya schema är vi inte lediga efter helgen, så det blir nog till att glatt visa upp sig här imorgon eftermiddag klockan 15.00 och kavla upp ärmarna. Känns segt, har man gjort helgen vill man gärna vara ledig i alla fall 1 dag efter. Men men, så är det. Jobbar man kommunalt så gör man. Man får vara glad att man ens har ett jobb i dessa tider, känns det som. I alla fall så länge Robin skall roa sig med att köra för fort på 158:an.

Känner mig taggad för att komma igång med religionen, skall verkligen satsa på ett MVG denna gången. Känns mycket lättare att få höga betyg när man läser såhär i efterhand, av någon konstig anledning. Att plugga på distans passar mig fint, inga tider att passa och inga tidigar mornar på Blå Express fullknökad med hormonstinta tonåringar på väg in till skolan. Är lite smått irriterad över att jag inte lyckades klämma till med ett MVG i datorkunskapen, det är ju verkligen något jag kunde, men så är det. Nu har jag det i alla fall svart på vitt - excel är inte min grej! Och jag fick VG i alla fall. Nu ligger i alla fall ribban på MVG, och detta känner jag verkligen att jag skall fixa. Blir i så fall mitt första MVG i betyget, jag tror det är lite det det handlar om.. ;)

Robin's a-kassa fortsätter att strula, efter att konstant blivit avklickad i 2 veckor ("det är många som ringer, var god försök senare..."), så fick han tag i dom i fredags. Då påstår dom att dom inte anser att hans tidigare arbetsgivarintyg är fullständiga, och att han måste skaffa nya. Vilket det ligger mycket jobb bakom, framför allt från en firma som gått i konkurs. Suck! Varför hör dom inte av sig och säger det?? Via mail, telefon eller ett litet brev? Här har man gått vecka in och vecka ut och undrat varför det inte händer någon. Konstigt!
Föshoppningsvis kommer han kunna skicka in nya papper i nästan vecka, så vi får se om det blir några pengar i slutet av april. Spänningen lider.

I eftermiddag skall jag plantera om lite blommor, och sedan får vi se. Finns mycket småsaker som skulle behövas göra hemma, vi får beta av en efter en. Nästa vecka skall jag försöka få Robin att plocka ned min fondtapet bakom tv'n och måla väggen vit, och sedan läggs det projektet på is. Har varken tid, pengar eller lust att sätta igång med något sådant hemma nu.

Alexandra skickade mig ett meddelande på facebook igår, och sa att hon har en biljett bokad hem den 28:e april från Kanada, och att hon funderar på att INTE boka om den till senare, utan komma hem. Under bara gumman, kom hem! Jag saknar dig juh! ;)

xxx, luutra

Inga kommentarer: