30 okt. 2011

Grå söndag.

Morrn morrn. Idag känns livet betydligt lättare än vad det gjorde igår. Jag och Robin har varit ute i regnrusket och promenerat, vi tog en långis idag och var borta nästan en timma.
Jag som egentligen inte har gillat att promenera innan har verkligen börjat uppskatta det. Ju mörkare och disigare det är på morgonen, desto snabbare skuttar jag upp ur sängen. Vi börjar alltid med en kopp starkt kaffe och lite tända ljus, och sedan ut. När man kommer hem är man superpigg och känner sig mycket fräschare än om man hade gått till jobbet raka vägen från sängen. Morgonprommisar ftw, alltså.

Nu skall vi peta i oss lite frukost i alla fall och sedan åka iväg för att veckohandla. Vi fortsätter köra på frukt, ägg, skinka, smoothies och måltidsersättningar den här veckan med, men vi har petat in två maträtter. Dels för att det är gott, dels för att jag inte har något att blogga om nu för tiden (haha...) och dels för att jag saknar matlagningen så in i helskie när jag skall banta. Det verkligen kliar i fingrarna!

Efter mat och fix så blir det plugg, och det hela dagen. Jag måste få ordning på lite läsning, litt och sortera bland frågorna. Och dessutom börja skriva på traditions-delen... Opa!

Inga kommentarer: