29 okt. 2011

Thanksgiving-inspiration.

I år den 24:e november så firar man amerikansk thanksgiving. Detta är något jag har snöat in lite på, och i år har jag bestämt mig för att jag baske mig också kan få fira thanksgiving. Inte bara jag förresten, jag har lyckats få min familj att ställa upp på spektaklet också.
Så nu har jag den senaste månaden försökt sätta mig in i kalkonstekande, bordsdekorationer och annat smått och gott man inte får missa. Tur att jag har känningar på andra sidan Atlanten så jag kan få lite insiderhjälp.
Just nu är det dukningar som gäller, och jag har förstått att störst och vräkigast vinner, lite på vanligt amerikanskt manér. Och jag vill ju verkligen inte förlora, vilket bland annat innebär att jag redan nu börjat torka lönnlöv och googla på hur länge pumpor håller sig. (En vara som bara finns att få tag i Sverige runt Halloween...) Här är mina inspirationsbilder!




Inga kommentarer: