29 okt. 2011

Med ena foten utanför.

Det saknas glada miner här på bloggen just nu (ja, i verkligheten med för den delen), och om vi skall vara helt ärliga just nu så orkar jag liksom inte ens försöka. Livet har en tendens att strula ihop sig ibland, och då brukar allt komma på en gång. Just nu sitter och och sliter mitt hår över en hemtenta och har dessutom ångest över c-uppsatsen som närmar sig i en rasande fart. När det är sådär känsligt med allt det jordiska, då får inget annat gå fel. Och det är klart, finns det något som kan gå fel så gör det det. Ofelbart.
Jag försöker tänka att allt löser sig men ibland är det svårt. Attans svårt.

Nu har jag gnällt färdigt. Bredvid mig har jag ett glas smoothie, en riktigt god sådant, gjort på jordgubbar, lingon och granatäpple. Jag tror jag skall starta en smoothie-bar. Jag har plockat fram massor av litteratur som jag skall försöka bearbeta idag och i bakgrunden på datorn ligger min hemtenta öppnad. Ingen återvändo.


Inga kommentarer: