9 okt. 2011

Vem vet inte det?

Jag rastar på jobbet och ligger under min sjal och filurar. Imorse hade första frosten kommit, nu är det höst på
allvar. Vilket i sin tur betyder att c-uppsatsen snart drar i gång. Magknip på den. Eftersom det blev jobb hela helgen och nada plugg så får jag lägga på en rem imorgon. Jag hade som tanke att försöka läsa ut ett par kompendier samt skriva klart synopsis för uppsatsen. Det som talar emot hela kalaset är att Robin den lilla sluga jäkeln har smittat mig med sin sabla förkyldning. Det skulle han gett sjutton i, för här finns det inte någon tid för sjukdagar. På tisdag är det seminarium, torsdag föreläsning och på fredag avtackning med jobbet.

Några punkter för följande vecka:

* Påbörja diet. Måltidsersättning, frukt, ägg och grönsaker. Inget mer.
* Låta bli att bli sjuk.
* Försöka strukturera läsning och plugg.
* Börja sola.

Inga kommentarer: