15 okt. 2011

Sunday morning comin' down.

Brr. Nyss uppkommen ur sängen och sitter inlindar i sjalar och snorar. Klockan är snart halv nio och jag hade någon tanke om att den närmaste tanken skriva klart min synopsis och skicka in, så jag blir av med det. Idag har jag en hel del att göra, så det hade varit bra. Efter det skall jag iväg med pappa och hämta ett allmogeskåp som jag fått av farmor, det står i ett förråd i Billdal. Nr 3 på listan över saker som skall bli gjorda; åka in till stan och träffa Ida senare i eftermiddag. Vi måste slå våra små kloka huvuden ihop för att börja planera för dels mentorsträffar och dels för hemtentan.

Nästa vecka fyller jag år. Visserligen bara 26, men ändå. Jag fyller på tisdag, men eftersom både jag och Robin har fullt upp i veckan så blir firandet i helgen istället. På tisdag blir det bara att mötas upp i stan på eftermiddagen, han och jag, för en liten matbit. Robin har en intervju på eftermiddagen och jag har seminarium. Eller föreläsning, jag minns inte vilket. I alla fall, det blir Tullen med lite billig husman och en god öl. Mitt önskemål. Eftersom det blir ganska tidigt det hela så tänkte vi fylla ut eftermiddagen med något museibesök, något bra förslag på någon utställning?

Dags att ladda kaffekokaren och sedan sätta igång och skriva. Nu skall den där förbaskade synopsisen bli färdig!

1 kommentar:

Ida sa...

Men ÅH vad synd att inte Frida Kahlo - Diego Rivera-utställningen har öppnat än på Konstmuseet! Synd synd synd. Den hade jag valt att gå på.
Annars: Designhistorieutställningen på Röhsska är ju alltid kul, särskilt nu när ett av Le Corbusiers kök finns där. Eller Svensk modernism på Konstmuseet (fast jag tror att Nordiskt sekelskifte är mer din melodi. Du borde gilla Nordisk sommarkväll av Richard Bergh. Den är superfin.)
Eller kanske Rädda historien eller någon av de permanenta utställningarna på Stadsmuseet om du känner dig lokalpatriotisk.