12 okt. 2011

Vet du vad sa lilla tiger, när jag har dig som en vän så är jag inte rädd och jag kan knalla länge än

Jag såg att två vänner på Facebook hade diskuterat en låt som hör min tonår till - och oj vilken nostalgitripp det blev när jag klickade mig in på Youtube för att återuppleva musiken. Attans vad bra den är...


En björn och en tiger mot drömmarnas land
där solen som stiger alltid är varm
tillsammans på stigen som
leder dom fram

men nånstans måste dom tagit fel i valet utav stig
för cirkeln som de gick i ja den blev både stor och vid
och om man går i cirklar så hamnar man just där,
där man en gång startat där man påbörjat sin färd

de hittade sitt hus, de hittade sin å
de hittade sin bro där de en gång börjat gå

det här är Panama, det är är våra drömmars land
vi har gått rätt länge men nu har vi kommit fram

och du kanske tycker att de borde stannat kvar
och brukat det de haft och att färden den var nys.

men tänk på vad de missade och alla platser som dom sett
och inte fattat att de ville ha en soffa utav plysch







Inga kommentarer: