21 jan. 2010

C' L

Naw, stackars söta mig. Tandis var fruktansvärt grym och kall mot mig idag. Gick dit gald i hågen, fullständigt beredd på att bli borrad, slipad och krafsad i, och vad händer. Tagen på sängen, plötsligt låg jag där med en tång i munnen och tandis i full fart på väg med att dra ut min lilla söta visdomstand i höger överkäka. Att dra ut tänder har alltid varit min stora skräck här i livet, som jag sa till mot i telefonen hade jag varit mindre rädd om hon sagt att nu skall vi amputera benet. Jag var så himla rädd att jag låg och grät där i stolen, trots att de fått trycka mig full av Stesolid. Men ut kom den, och jag kan ju förstås inte så här i efterhand påstå att det gjorde vidare ont. men det är egentligen inte där skräcken ligger, utan just det faktum att man drar ut en tand med rot och allt :( Fy bubblan.

Nu sitter jag i sängen med lite skolarbete och försöker förbereda mig inför provet imorgon. Det känns bra, min älskling har hjälpt mig och ligger här och förhör mig. han är snäll, min blivande make.. ;)

Apprå på bröllop. Jag har inte uppdaterat sedan sist när jag skrev att det var det som skulle hända den 13:e augusti. Mina tankar ring detta?
Överlycklig, helt förundrad, lite stum och alldeles panikslagen :)

Vigseln kommer äga rum i Särö kyrka kl 16:00, och efter det kommer det vara mingel och mat nere på Särö Golfkrog på kvällen. Natten skall spenderas på Hotell Eggers inne i stan :) Såhär 7 månader innan vår stora dag ligger vi bra till i planeringen. Präst, kyrka, kantor, resturang och klänningen är hittills fixad. Om ett par veckor skall vi träffa Marie på golfkrogen för att lägga upp planen för mat och dryck, och hur vi skall ha det på själva resturangen.

Just med bröllopet är det just nu så mycket att ta in och samtidigt smälta, därför är det omöjligt att ta allt som jag känner, tycker och tänker med en gång. Jag kommer (självklart) allt efter som uppdatera och berätta :) Nu skall jag forsätta njuta av min säng och min blivande make :)

Kyss luutra

Inga kommentarer: