24 jan. 2010

Tidsjournal

Sitter på jobbet och rastar och har smått panik. Imorgon börjar jag historia c och skall där skriva ett fördjupningsarbete över tre veckor. Bestämde mig från början att jag skulle skriva om Henrik VIII men har nu så smått börjat ångra mig. Det jag har hunnit läsa på innan har bara bestått av 15 000 Mary, Edvard, Henry och Elisabeth's som gifte sig med varandra, högg huvudet av varandra, förrådde varandra och dräpte varandra i slag till höger och vänster. Alla var släkt med varandra och alla är omöjliga att hålla isär. SUCK. Skall jag ta den lille Rasputin istället?

Imorgon blir det biblioteket och möta Anna för att få papper. Plugga och vältra mig i ångest. Nervös och stressad inför framtiden. Hur skall 2010 bli egentligen? Kommer allt lösa sig? kommer Robin få något jobb som elektriker, kommer jag få behålla mitt? Vilken utbildning skall jag gå till hösten? En miljon frågor snurrar i huvudet medans jag har en stor resa, massa skola och ett bröllop att planera för. Har jag tagit mig vatten över huvudet...?

Inga kommentarer: