26 jan. 2010

Plugg, hummus och tvshop

Ligger i sängen och skall snart hugga in i boken "Flodrikena" och börja bena ut skillnaderna och likheterna mellan högkulturerna Eygpten och Meospotamien. Jag skulle kunna komma på roligare saker att göra, om jag skall vara helt ärlig... Men...

Igår var jag och mös lite med Anna inne i Kungsbacka, fikade och jag unnade mig lite vitt vin sedan. Hemma vid 7 där jag lagade lite middag och kollade på film. Helt okej dag, med andra ord.
Nu inväntar jag bara Sophia som skall komma hit och hämta upp mig, jag vill synda och har rödbetssallad i kylen, men inga köttbullar. Känner mig hemsk som börjat dagen så bra med hummus, spenat och björnbärssmoothie men nu är det dags att möla lite kalorier. Kompenserar det med att äta det med knäckbröd och mycket sallad.

I bakgrunden rullar TVshop. Helt fantastiskt att folk faktiskt går på skiten och köper sånt. Min blivande make (jag älskar att säga så...) är en sådan. Han kan sitta och glo och bli imponerad på riktigt. För några år sedan köpte Robin en crosstrainer där av extremt tveksam kvalitet, jag tror den ramlade ihop efter några månader av envist trampande av Robin. Inte igen, med andra ord. Men Robin är sådan som glömmer lätt, och det är inte sällsynt att jag då och då får påminna honom om vad som hände sist. Men jag älskar honom ändå.

Inga kommentarer: