28 jan. 2010

Fredag och igång på riktigt

Sitter och skriver på min jämförelse Mesopotamien och Egypten - de största flodkulturerna. Hela veckan har gått åt att samla litteratur, läsa på och förbereda, det är faktiskt först idag som jag sätter mig och skriver. Känns bra att vara i gång, men jag lovar att visan inte skall upprepa sig nästa vecka ;) Framförhållning, Julia...

Vädret har svårt att bestämma sig där ute. In över land ligger molnen och trycker på och ut över havet så är himlen rosa. Jag hoppas på sol, jag vill ha en fin dag trots att mestadelen av den skall spenderas framför datorn. Men jag skall faktiskt in till stan i eftermiddag och då hade det vart trevligt med lite fint väder.

Det blev ingen blogg igår, sry för det. För mycket att tänka på. Jobb, pengar och framtid. Ständiga trätämnen i min skalle ;)

Inga kommentarer: